انجمن تاریخ شهرستانهای تهران

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی فعالیت های انجمن علمی دبیران تاریخ شهرستانهای تهران است

انجمن تاریخ شهرستانهای تهران

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی فعالیت های انجمن علمی دبیران تاریخ شهرستانهای تهران است

مشخصات بلاگ

انجمن علمی تاریخ شهرستانهای تهران در سال 1379 تشکیل شد و فعالیت های خود را در زمینه برگزاری همایش های سالانه و انتشار گاهنامه تخصصی و برگزاری اردوهای علمی تخصصی ادامه داده است.هدف اصلی این انجمن تشکیل جلسات هم اندیشی دبیران و اساتید تاریخ است تا بتوانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند

چگونه می توان خلاقیت را افزایش داد

جمعه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶ ب.ظ

برای بهروری افراد در مورد خلاقیت به دو شیوه می توان عمل کرد . فراهم ساختن محیطی که در آن افراد در زمینه کسب مهارت های بیشتر تشویق شوند و دیگر اینکه به بیشترین حد ممکن برسد . از دو شیوه یاد شده ،اختمالا انگیزه از اهمیت بیشتری برخودار است.زیرا در بدو امر ،شخص برای کسب مهارت باید دارای انگیزه کافی باشد و علاوه بر این انگیزه به فرد کگمک می کند تا برای خلق دستاورد های نوآورانه به یک کار مداومت ورزد .

چگونه می توان کاری کرد که افراد همواره دارای انگیزه کافی باشند،به گونه ای کخه آنان بر مهارت های خود افزوده ودر دراز مدت با مسایل با اهمیت سرو کار داشته باشند؟اگر افراد حرفه ای مد نظر باشند که آنها قبل از دارای انگیزه بوده و بنابراین مشکلی پیش نخواهد آمد .اما در مورد افراد جوانی که هنوز در حرفه خود تبحر کافی را به دست نیاورده اند . باید در وهله اول آنان را به کار خود علاقه مند ساخنه و آن گاه به استمرار در کار راغب سازیم اگر افراد از همان سنین آغاز ین عمر با مسایلی روبرو شوند که از لحاظ ساختاری مطلوب آنان است ،آن گاه شاهد خواهیم بود که کودکان بطور طبیعی به کار علاقه مند می شوند.

در سنین بالاتر ،مربیان ممکن است که نقش بیشتری را در این بین ایفا کنند ،مربی فردی است که کاملا به حرفه خود احاطه دارد و می تواند سر مشق دیگران قرار گیرد . از اظهارات افراد خلاق در مورد تاثیر "معلمان"اینگونه بر می آید که اشتیاق به دیگرافراد انتقال می یابد .علاوه بر این ،تعلیم گرفتن از مربیان باعث می شود که افرادبا "لم کار"آشنا شوند واز این بابت که کار در بلند مدت در خور پشتکار است و یا خیر ،اطلاعاتی را به دسنت آورند . بنابراین ،احتمال افزایش بازده خلاقانه به طریق مختلف وجود دارد،اما هیچ یک از این راهکارها در کوتاه مدت به دست نیامده و به نحو ساده ای انجام نمی گیرد .اگر بپذیریم که فرایند های عادی تفکر باعث   بیشرفت هایی در فرایند خلاقیت می شود ،بنابراین در مورد نحوه پیدایش آنها نیاز به نظر یه ای خاص نیست ،ما صرفا به نظریه کاملی از تفکر نیاز داریم . چگونه واز کجا می توان فهمید که تفکر عادی ما معمولی ترین نتایج را به بار می آورد؟چگونه می توان دریافت که زمان کندن علف های هرز و هنگام عمل فرارسیده است؟ چگونه می توان از مصالح موجود ،برای انجام کار استفاده کرد؟  چگونه یک فرد می تواند به پرسش پاسخ گویدو یا راهکار هایی را در این مورد ارائه دهد؟با پاسخ به این پرسش ها ،آنگاه می توان از فرایند های تفکر ،که در حیاتی ترین دستاورد های ساخت بشر متجلی است ،  پرده برداشت.                               

 

 

 

 

 

 

  • نازنین موفق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی